Tâlhackerul

Publicat pe Actualizat pe


dedicat necunoscutului care mi-a harcea-parcelat
blogtotum@gmail.com 
și mi-a confiscat
comicultural.blogspot.ro  
 
E noapte. Aștepți, singur, în stație la 311, ultimul troleu. Doi indivizi apar de nicăieri și te abordează cu ”N-ai un foc?”.
N-ai. Cei doi mimează o degajare teritorială, dar, brusc, scot cuțitul și-ți sondează buzunarele după vreun Kafka, ediție de buzunar.  Tiraj epuizat, cititori fanatici.
Fără succes. Nervoși, se mulțumesc cu portofelul jerpelit, din care scutură blazați vreo sută de lei. Și un card de debit verbal, că oricum e expirat și n-ai niciun sfanț pe el. Card a cărui parolă nu ți-o vor extorca nici cu  forța argumentului, nici cu argumentul forței. Din respect de breaslă pentru negăsitul Kafka.
Am descris portretul idealist-romanțios al tâlharului extraline.

***

Am scris fantezia de mai sus ca să fac o trecere  lină către tâlhăria online la care am fost supus. 

***

Ți-ai conceput și tu un jurnal de gânduri cu pretenții de blog. Ai și o adresă de gmail asociată, că altfel nu te băga Blogger în seamă. Îți sacrifici zile și nopți, îi chițibușărești grafica, îți hărțuiești creierul după idei, scrii și ștergi, scrii și modifici, scrii și publici. Scrii.
Și, după 10 luni de libertinaj scriptic, într-o bună dimineață de 2 iunie, te trezești cu implacabilul mesaj pe ecran: ”Blogul a fost eliminat”. Adresa de mail este inaccesabilă. Încerci disperat toate variantele de parole utilizate de-a lungul timpului. Te suspectezi de amnezie temporară (versiunea soft), te ciupești de taste – să fii sigur că laptopul nu e-n transă. Nimic.
De fapt, ce ai pățit? Un internaut te-a hackerit. Și nu s-a mulțumit să dea iama prin curtea ta în căutare de bunuri și alte valori. Ți-a confiscat și curtea, și casa. Și dacă era nevasta prin preajmă, fii sigur c-o heckărea și pe ea (ca să mă exprim galant).
Ăsta nu se încadrează la niciuna dintre formele penale ale infracțiunii de furt. E mai mult decât atât.                                                                      
E violare de domiciliu. E violarea secretului corespondenței. E și furt.
Dar e și furt calificat, pentru că este comis împotriva unei persoane aflate în imposibilitatea de a-și exprima voința sau de a se apăra.
E și tâlhărie, pentru că mi-a violentat inteligența utilizată în scopul securizării adresei de mail/blogului.                                                              
E și piraterie, în calitatea mea de navigator vătămat în materie de interese.
E și distrugere, adică ”Distrugerea, degradarea ori aducerea în stare de neîntrebuinţare a unui bun aparţinând altuia”.  
E și tulburare de posesie, forma atenuată a deposedării căreia i-am căzut victimă.                                                                                                                    
Și-acum, heckăre!, aștept să mă contactezi, să-mi ceri și o sumă de ani petrecuți în fața laptopului contra repunerii mele în starea ”status quo ante”. Să te mai încadrez și la categoria perceptorilor de peșcheșuri.
Și pentru că toate aceste samavolnicii trebuiau (acceptat gramatical!) să poarte un nume, am hotărât să-”Ț”i zic 

Tâlhacker.

hacker anonimous
 Post-decriptum: Și nu mai trimite mesaje-pirat la prietenii de pe fosta mea adresă de mail, hoțobloggăre!…
27 de gânduri despre „Tâlhackerul

    psi a spus:
    Iunie 6, 2014 la 9:36 am

    uof… 😦 mă întreb dacă un mesaj, ceva, la google ar fi ajutat, o raportare…
    e rău, tare rău… mai intru, deşi ştiu că e zid în cale, doar ca să-mi reamintesc că într-o noapte, cineva…

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Iunie 6, 2014 la 10:11 am

      Am dat mesaj la google, nu au ce face, e efort inutil.
      Oricum, am toate postările salvate, o să le repun pe blogul ăsta, în timp, într-o formă adăugită și revizuită ( parc-aș publica Opere Alese, parol, așa mă exprim …).
      Poate că aveam nevoie de așa ceva ca să mă mut pe wordpress, că mi s-a tot sugerat că e greoi sistemul de comentarii Disqus. Poftim, comentați acum, dacă v-oi da motive 🙂

      Apreciază

        psi a spus:
        Iunie 6, 2014 la 10:14 am

        deci pot pentru ca să schimb linkul în blogroll? e oficial?
        ştii că am să viu… dă-mi motive. 😛

        Apreciază

        ComiCultural a răspuns:
        Iunie 6, 2014 la 10:21 am

        Păi schimbă, căci blogspotul e istorie. Mă cam enervează unele funcții din wordpress, de ex. nu apare reply la commenturi succesive cu același user (mă exprim sumar, dar sper că se înțelege). În plus, nu îmi plac fonturile, nici nu le pot schimba după bunul plac, ca la blogspot. M-oi acomoda, cândva…

        Apreciază

    Sonia a spus:
    Iunie 6, 2014 la 9:45 am

    Îmi pare rău ca trebuie să treci prin asta. 😦 Altfel, ca design, blogul acesta îmi place foarte mult! 🙂

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Iunie 6, 2014 la 10:29 am

      Sonia, singurul lucru ireversibil pierdut cu adevărat e timpul acela consumat în fața laptopului.
      Designul acestui blog este versiunea cea mai agreabilă pe care am putut-o încropi, după multe încercări cu diverse teme gratuite. E cam feminin, dar eu prefer să consider că e unisex 🙂 … Și are niște neajunsuri wordpressul față de blogspot, era mai ușor de personalizat blogspotul. Dar, scriam mai sus, m-oi acomoda eu…

      Apreciază

    dagatha a spus:
    Iunie 6, 2014 la 10:39 am

    Am „neshte” gânduri pentru hoțobloggerul nenorocit…dar nu ştiu dacă să mă…ridic la nivelul lui!
    Mă bucur doar că eşti „alive and kikkin'” deocamdată! ( a, şi că pot comenta aici mai uşor 😀 )
    Dacă faci echipă de „Blogging Hood”, fii drăguț şi count me in! 😉

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Iunie 6, 2014 la 11:09 am

      Bună asta cu ”Blogging Hood”, mi-a mers la … ”spirit”!… Din păcate, nu sunt tare la hackereală, atitudinea mea este moderat-agresivă doar verbal-scriptic. Dacă e nevoie de o exterminare pamfletară, I’m in!

      Apreciază

    psi a spus:
    Iunie 6, 2014 la 4:03 pm

    am schimbat deja. curios… dispăruseşi din peisajul numit blogroll şi ştiu sigur că am ţinut guma în sertar zilele astea, singura cheste ştearsă fiind nişte linkuri rupte.
    oricum, ce vreau să spun este că sunt teme în wp cu mai mare libertate de mişcare şi teme mai restrictive. vrei să te legi la cap? ia-ţi domeniu! 😛 dar între wp şi blogspot, eu rămân la ideea că wp e mai friendly, fără a dori să te influenţez în vreun fel.

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Iunie 6, 2014 la 4:19 pm

      Încep să cred că sunt urmărit. Dar ce mi-e scris, pe blog(uri) mi-e pus…
      Să nu râzi: Sistemul de comentarii Disqus e cel mai bun, odată ce te-ai decis să te înscrii în sistemul lui (ceea ce pare o corvoadă pentru cei mai mulți). Avea cele mai multe opțiuni, oricum.
      Dar nu mă plâng. Dacă WP e preferatul majorității, n-o să mă pun eu contra. PRINCIPALUL AVANTAJ este acela că, dacă îmi mai hackerește adresa de mail, dashboardul WP nu e dependent de mail.

      Apreciază

        psi a spus:
        Iunie 6, 2014 la 6:18 pm

        eu trecusem de problema asta a „înscrierii” în esenţa ei falsă şi da, ai perfectă dreptate, disqus era ok pe blogul tău. totuşi, un plugin bun permite editarea comentariilor la care constaţi erori de typo, de exemplu. ajax comments se numeşte, parcă, dar este posibil ca gazda (wp) să îţi interzică să-l pui pe blog. 🙂

        Apreciază

        psi a spus:
        Iunie 6, 2014 la 6:28 pm

        şi încă un plugin: statcounter, ăsta merge sigur pe wp, e un mic controlor de trafic. măcar poţi studia cine vine, de unde, de ce.

        Apreciază

          ComiCultural a răspuns:
          Iunie 12, 2014 la 10:13 am

          Am pus statcounterul… mai văd ulterior ce pot face, merci!

          Apreciază

            psi a spus:
            Iunie 12, 2014 la 10:27 am

            şăzi blând. spun şi eu ce ştiu, ce am învăţat de la alţii. să fie de folos.

            Apreciază

    lotusull a spus:
    Iunie 6, 2014 la 4:13 pm

    ComicCultural, eu zic ca acum e timpul sa mergi mai departe.
    Uite, sunt sigura, sigura ca piesa asta am gasit-o la tine:

    Si daca fac un efort, nu prea mare, mi-as putea reaminti si cate ceva din ce-ai scris. Asta inseamna ca, intr-un anumit fel, ai amprentat memoria celor ce ti-au trecut prin casuta ce-ai avut-o. Iar asta nu-i deloc putin lucru.
    P.S. Nu ti-am lasat niciodata comentariu pentru ca n-am reusit sa trec de filtrele acelea ce le aveai 🙂 Dar aici, pe WP, totul e mult mai simplu.

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Iunie 6, 2014 la 4:34 pm

      O să regăsești pe acest blog, Lotuse dragă, în curând, inclusiv postarea legată de melodia asta, bineînțeles într-o formă îmbunătățită. Voi importa din vechiul blog tot ce mi se pare de reținut. Nu pot ascunde (și nici nu vreau să ascund) o satisfacție majoră la citirea cuvintelor tale. De-aia am pus craniul acela surâzător sus, la header. Ca să mulțumesc ante-factum celor care seamănă cu mine. (Cu mine, cel viu, nu cu cel descărnat de cele lumești).

      Apreciază

    Andreotti a spus:
    Iunie 6, 2014 la 10:35 pm

    Îmi pare rău pentru ce ți s-a întâmplat!
    Nu m-am plâns de blogspot-ul tău, nu m-am plâns nici de disqus, nu mă plâng nici de wordpress ci doar mă bucur că ai rămas și că nu ai dat bir cu fugiții 🙂

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Iunie 7, 2014 la 8:51 am

      ”Orice sfârșit e-un început”.Gheorghe Hagi.
      Nu dau bir. Doar beau bier, vorba lui Pruteanu.
      Nu te plânge, căci Valea Plângerii nu-i aici.

      Apreciază

        Andreotti a spus:
        Iunie 8, 2014 la 12:52 am

        Și eu care tocmai spuneam că nu m-am plâns. Nici atunci, nici acum. Așadar… cine plângea?:)

        Apreciază

        ComiCultural a răspuns:
        Iunie 8, 2014 la 9:58 am

        Please nu te supăra,știi că răspund deseori în butade bizare. Nu am acreditat ideea (expresia asta e mirobolândă, ”a acredita idei” …:) ) că ai fi plângăcioasă, ci:
        1. Am scris ”Nu te plânge”, adică ”bine faci că nu te plângi”, ca o augmentație la neechivoca ta declarație și, mai ales, ca o adresă indirectă către oricine va dori să pășească prin zona mea, adică:
        2. Lasciate ogni ”piangere” voi ch’entrate … (italiană dantesc-aproximată).
        In other words: vreau să mă bucur de trările extreme chiar și în brațele disperării, nu doar când levitez de fericire…

        Scriu commentul acesta cu gândul la un film pe care abia l-am văzut și pe care abia aștept să vi-l împărtășesc. Piece of art… Breathtaking…

        Apreciat de 2 persoane

          Andreotti a spus:
          Iunie 11, 2014 la 9:49 pm

          Și eu care credeam că tocmai ce mă trimisesei, subtil, acasă la mine, pe blog, unde Valea Plângerii e la tot pasul 😀 E bine, vorbim împreună și ne înțelegem separat.
          Glumesc, Mihai!
          Când vreodată m-am supărat eu în urma comentariilor tale? 🙂 Amintește-mi, te rog.

          Apreciază

    Ce mai face lumea | a spus:
    Iunie 13, 2014 la 12:10 am

    […] cu cereri de bani. Ca urmare, Comicultural s-a mutat pe wordpress.com, despre care constată că-i mai greu de personalizat ca blogspotul. Dragă CC, ia-ți domeniu și trage-ți un wordpress(.org) și ai control deplin asupra oricărui […]

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Iunie 13, 2014 la 8:09 am

      Merci, ”Ce mai face lumea” … Știu, m-am interesat de mult ce variante am la dispoziție. Dar nu sunt pregătit să dau vreun sfanț pentru blog. În schimb, îi ofer mult timp, adică tot bani…

      Apreciază

        Lotus a spus:
        Iunie 13, 2014 la 7:38 pm

        Păi vorbești cu un prieten care are domeniu, să-ți dea un subdomeniu la el, de exemplu comicultural.gigel.ro, și-ți găzduiești blogul pe Freehostia sau alt site care oferă pachete gratuite. Asta ca soluție în care să nu plătești nici un leu.

        PS: Comentariul de mai sus este trackback.

        Apreciază

          ComiCultural a răspuns:
          Iunie 13, 2014 la 8:49 pm

          Mă îndatorezi cu o bere free 😉 … O să mă gândesc serios la treaba asta, deocamdată mă complac în starea actuală, că sunt destul de prins și cu altele…

          Apreciază

Lasă un răspuns

