FERMENTALĂ

Publicat pe Actualizat pe


Într-o căldurăcoare de-nceput de seară de iunie, cred că e momentul să republic prima poerezie de pe defunctul meu blog. A participat la  ”Duzina de cuvinte” prin 2013 și reflectă inclusiv starea mea actuală de insațietate . . . canicul-turală.

 

Cuprind paharul ca pe o bacantăsexy-legs-glass-of-red-wine
Și-i texturez vertebre desfrânatei!
Satir torid, îi sorb mustirea sacră
Preafermentatei, veșnic posedatei!

Ibovnic umectat dintr-o sorbire,
(Mă scurg retroactiv în negri struguri).
Beția nu-i decât o amăgire. . .
(Fertilizez preconștienții muguri).

Încapsulat în bahice dileme,
Îmi gâlgâi sensuri spastice-n delir.
Degustător al propriei salive?
Sau degustat de propriu-mi potir?. . .

Sursa foto: AICI.

9 gânduri despre „FERMENTALĂ

    ComiCultural a răspuns:
    Iunie 11, 2014 la 9:34 pm

    Și-acum o să fiu scandalos de nostalgic. Am să public inclusiv comentariile făcute de voi de acum 6 luni, când am postat această poezie pe blogspot. Pentru că era păcat să las să se piardă inspiratele voastre adăugiri. E posibil să nu fie în perfectă ordine, Disqusul le-a luat cronolologic, dar se iartă, că e cu intenție generoasă:

    adriana tirnoveanu • 6 months ago

    Hmmm, pahare sacre şi beţii de vise!
    Îmi place gândul chiar de mă îmbată;
    Nu-s potrivită sa disec cuvinte aprinse
    De gândul tău ales, că-s debutantă!
    Dar dacă aş face-o, mi-ar fi plin paharul
    Cu de-alea bune, că nu-i bun amarul!

    Am bătut câmpii…de dragul ideii tale …altfel!

    ComiCultural • 6 months ago

    Săru-mâna, din biroul meu sinistru din zona Piața Victoriei / într-o pauză de cafea, am primit și sorbit cuvintele tale, de esență mai tare decât cafeaua mea amară…

    alma nahe • 6 months ago

    Suntem degustători ai propriei salive, căci peştişori de aur ascunde-a noastră gură şi înghiţindu-i, ritmat, icre, la fel, turnate în forme aurii se depun întru înmulţirea dorinţelor care fac ca visele să fie tot nişte peştişori, după care ne aruncăm undiţele şi câteodată le mai şi încurcăm între noi, fiindcă da, se mai întâmplă să pescuieşti din întâmplare şi visul altuia, şi să-l faci al tău şi să n-ai niciun regret. Şi-atunci, da, se poate ca potirul să te prindă pentru totdeauna în pereţii lui îngheţaţi de timp, dar asta numai până când bacantele îşi vor fi făcut ultimul dans.

    ComiCultural • 6 months ago

    Merci, Alma dragă, eu sunt pe fugă, dar revin în niscai ore!

    psi • 6 months ago

    urăsc că trebuie să fac pe mâţul războinic, dar psiluneli rulz zice că tema pe care scriem dă şi titlul postării.
    ne scurgem retroactiv
    tu între struguri,
    eu între cuvinte smulse uitării,
    picură roşu
    un sânge,
    un înger?
    bacante râd la porţile de luni,
    când curge vinul
    şi rubinul,
    picură roşu între noi
    un înger
    de sânge
    rotund.

    ComiCultural • 6 months ago

    Hai că ți-a ieșit, ți-au intrat toate mesajele, dar așteptau moderarea. Așa e disqusul ăsta, mai capricios, ca o femeie cochetă (misogin!misogin!).
    Poezela mea e cam masculinizată. Și mi-am luat un model dyonisiac pe care feministele l-ar putea respinge. Dar eu știu că în artă sunt permise derapaje tematice și stilistice…

    ComiCultural • 6 months ago

    Io știu, s-o mai găsi fo rătăcită, eu nu discriminez, dășteaptă să fie și să nu facă dezacorduri. De orice fel, nu doar gramaticale A, și să SIMTĂ limba română!

    alma nahe • 6 months ago o

    Păi, ce să cate aci feministele? 😆

    ComiCultural • 6 months ago

    S-a marcat! S-a remarcat eroarea. Am schimbat ”Dyonisiac” în ”Echilibristică într-un pahar cu vise”. Doar că am încadrat tema ta în rubrica mea standard, ”Poerezii”, pentru că intenționez să scriu poezii și în afara tematicii PSI.
    Mai un înger, mai o mâță, un cuvânt sau o maimuță, totul se rezolvă.
    Îmi place rubiniul, doar vezi ce cod de culoare am aplicat blogului.

    Mugur • 6 months ago

    Frumos portret ne-ai prezentat
    Sub adormirile bacantei
    Sorbind din sucurile plantei
    Ce vie-ar fi, de nu te-ar fi-mbătat
    Cu sevele aromitoare Aducătoare de păcat!

    ComiCultural • 6 months ago

    Iote cine se plângea în vastele domenii PSI că nu mai e nimic de spus! N-oi avea tu de spus…DAR SIGUR AI DE SCRIS!…decizia în curtea-ți este…

    Mugur • 6 months ago

    Am scris, scriu și voi mai scrie, dar nu o fac prea ușor pe teme date. Mulțumesc pentru atenție!

    Andreotti • 6 months ago

    Pe lângă scena absolut decadentă ce mi s-a zugrăvit cu ochii
    minții, citindu-ți poerezia…asta spun eu, în nicio metrică anume:

    Te-minți cu acre izuri, din propriu-ți potir,

    Crezând că sorbi din sânge negru de bacantă.

    Te amăgești! Îngroapă-ți chinurile amare-n cimitir

    Și lasă loc vestalei sacre și fă-ți-o veșnică amantă.

    Mirosul de păcate ancestrale, lichefiate roșu-ntr-un pocal,

    Lichid cu gust de fier, de trupuri arse și de amor sangvin

    Îți face carnea să te strângă, cuprins ca-ntr-un careu absidial

    Dar nu e altceva, nu e beție, e o izbăvire în purgatoriu divin.

    Nu, nu Bacchus te transformă-n pătimaș sectar

    Ci propria-ți salivă-ntoarsă, scuipată tragic în potir.

    Lasă aroma dulce a ambroziei și gustul aspru de nectar

    Să îți hrănească trupul și îmbată-te-n dorințe topite-n elixir.

    Cred că nu am înțeles mai nimic din ce ai vrut să spui și sunt și total neinspirată…Atât am putut…Ascult Chet Baker cu „Almost blue”…ți-e clar în ce stare sunt, nu?:))

    ComiCultural • 6 months ago

    Nu știu ce e și dacă e ceva de (ne)înțeles. Dar după infantila ”Mâță erbivoră” de acum 3 zile, m-am gândit să virez brusc către ermetismul cu care cochetam cu ani în urmă. Pot doar să spun că am învelit niște idei care ar fi părut coerente, dacă le-aș fi exprimat în proză.

    Ești mai dyonisiacă decât eram eu când am scris poezeaua asta. ”Total neinspirato”, mi-e teamă să te cunosc într-un moment de grație! Ia să o dau și eu pe Chet Baker, să văd, se ia?…

    CarmenPricop • 6 months ago

    Iluzii clare din struguri se desfac chiar dacă vinul negru e opac. Când aburii preafermentaţi dispar rămâi cu adevărul gustat dintr-un pahar.

    ComiCultural • 6 months ago

    Adevăr prefermentezi!…Greu bloggingul ăsta, abia mai apuc să mai ajung și pe la voi. Trec pe overtime…sau mai degrabă after hours, că activitatea asta e drog dezirabil …

    Andreotti • 6 months ago

    Nu o să ai ocazia să mă cunoști într-un moment de grație pentru simplu fapt că nu cred să existe vreunul. Eu și poezia suntem paralele. Nu ne întâlnim în scris ci doar în lecturi. De când mă știu a scrie, nu cred să mă fi încumetat la mai mult de 10 poezii…a 9 a încercare trebuie să fi fost în Dor Major. Pe celelalte 8 le-a înghițit negura probabil, că nu-mi amintesc de ele. Și nici nu vreau să-mi amintesc.

    Nu mai spun că Disqus-ul m-a trădat și mi-a afișat versurile în chip de odă beată când eu le ordonasem în catren. Huh! Și nici măcar nu am încercat să cochetez cu ermetismul ci el a cochetat cu mine, complet iresponsabil:)

    De la Chet Baker se ia orice. Încearcă-l cât vrei și-ți garantez experiențe complet diferite, de fiecare dată 😉

    lili3d • 6 months ago

    Beția e o amăgire, Visarea o realitate paralelă. Să te îmbeți în cânt de lire Decât visând la dansul de sub o umbrelă…

    ComiCultural • 6 months ago

    Are și beția efectele ei. Mai ales beția de cuvinte. În sensul ăsta, pot declara că sunt un alcoolic incurabil.

    Mitza a Biciclista • 6 months ago

    Un pic promiscuu, un pic dulceag
    La gust, ca lama fină de briceag
    Ce-mi taie fin pielița sângerândă
    Și îmi provoacă o beție muribundă.

    ComiCultural • 6 months ago

    Mitzoaso, nedulcegăreaso,
    Mult-sângerândo-pielițoaso,
    Bacantă peste vertebrate,
    Prefă-te în ebrietate!

    madalina tudor • 6 months ago

    M-am prefăcut și sper ca să te las perplex
    Când ai să-mi vezi stilul complex
    În care-am scris din nou o poezie
    Cu gând nelegiuit de-a face-o erezie.

    Mucegai Ales • 6 months ago

    In vino veritas
    Și în picioare adibas
    Așa se scrie, o recomand
    Ca utilizator de brand.

    ComiCultural • 6 months ago

    Veritasul e în mine,
    Vino, deci, prin intestine,
    Să deguști pe săturate
    Cuvinte nedigerate…

    Apreciază

    july a spus:
    Iunie 11, 2014 la 11:38 pm

    degustat si placut ce-am citit 😀

    Apreciază

    psi a spus:
    Iunie 12, 2014 la 9:19 am

    fii bun şi şterge ip-urile. preventiv, că ai trecut prin atacuri la baionetă recent şi ştii cât de cumsecade sunt unii pe net. 🙂
    curios: îţi lăsasem un fel de poezea de răspuns? mvaaai… îs mai rău decât un cuc.

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Iunie 12, 2014 la 10:19 am

      Am șters inclusiv adresele de mail. Și-astea-s vânate la greu….
      Păi ce, doar o dată ai lăsat versuri pe blogul meu??…

      Apreciază

        psi a spus:
        Iunie 12, 2014 la 10:28 am

        păi ai dreptate, da mă uit la ele cu mirare, nah! 😀

        Apreciază

          ComiCultural a răspuns:
          Iunie 12, 2014 la 1:39 pm

          Mirare sau nu, ești TU!

          Apreciază

            psi a spus:
            Iunie 12, 2014 la 1:51 pm

            parcă mai ţin eu minte pe unde şi ce am scris! 😆 iacă-tă că se adevereşte: bun disqus!

            Apreciază

Lasă un răspuns

