LATENT ÎN AȘTERNUDURI (1)

Publicat pe Actualizat pe


/ Poerezie ermetică dedusă ”Din ceas, dedus”. De Ion Barbu.  /

 

Din ceas, sedus adâncul acestor calde plete,
Clepsidră amforată în plin cutremurmúr.
Vâslind pe înecarea ibovnicei egrete,
Vârtelnic germinează un foc fecund, impur.

 

Satir latent! Poetul captiv în întruparea
Din gemete de alge.  Te pierzi în descărnări.
Şi pântec iscodește ascuns, cum depravarea
Meduze-n așternuduri. Dogoarea seacă mări.

 

(Va urma o versiune mai puțin ermetică. Cândva.)
8 gânduri despre „LATENT ÎN AȘTERNUDURI (1)

    july a spus:
    Iunie 26, 2014 la 10:39 pm

    poerezie dedusa din :
    George Topârceanu

    Manon şi des Grieux
    Ea-şi pune voalul cu mişcări lascive
    El stă cuprins de-o presimţire senzitiva
    Cerşindu-i mut o clipă de rabdare
    Ii umple bratul cu cicoare

    • Sunt trist, Manon: mi-e inima bolnavă…
      Atât şopti, cu faţa la perete,
      Fa-mi o cicoare !
      Otrava-mi pare cafeaua ca licoare !

    Şi ea s-a dus… În clipa asta mare
    I-a aruncat din prag ibricul
    Sasaindu-i numele… Bibicul !

    O, tu cea mai nebună dintre toate,
    Manon, Manon! de ce-ai lăsat pe lume
    Atâtea zeci de mii de strănepoate!…
    😆

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Iunie 27, 2014 la 8:13 am

      Pssst! Bibico!… Data viitoare să-mi dai și mie o listă cu câteva strănepoate aflate încă în viață! Am nevoie de niște muze depravate 🙂 …

      Apreciat de 1 persoană

    psi a spus:
    Iunie 26, 2014 la 10:41 pm

    aloo, domnu grefier şi ne lăsaţi aşa cu imaginaţia debusolată?

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Iunie 27, 2014 la 8:20 am

      Doamna Judecător,
      Vă rog a mă păsui cu pledoaria întru apărarea inculpatului din mine, căci și-așa am stat mult pe negre gânduri până s-o public și pe aceasta! Căci nu pot pentru ca să demonstrez de ce a trebuit să înec petenta ibovnică și anume Egreta, ca să mă întrupez submersibil în niște gemete de alge, pentru ca în cele din urmă să ajung într-o stare avansată de depravare cu niște biete meduze. Ermetică, ermetică, dar s-o știm și noi! 🙂

      Apreciază

    dagatha a spus:
    Iunie 27, 2014 la 11:26 pm

    Pfuuuui! Cred că aș avea mai mare succes cu varianta asta la școală, apropo de ermetism

    Apreciază

    ComiCultural a răspuns:
    Iunie 28, 2014 la 6:19 pm

    Merci, Dagatha… deși, pe o structură poetică deja ridicată de Ion Barbu e relativ simplu să brodezi ceva cât de cât frumos curgător. Deși, pot spune că mi-am stors creierii ceva timp, ca să păstrez ceva ermetism – totuși, poezia nu e așa de codată pe cât ar fi trebuit.
    Ermetismul e mai actual ca oricând, poeții contemporani își codează din ce în ce mai mult poemele, constat.
    Așadar, deduc că ești cadru didactic. Nu știam.

    Apreciază

Lasă un răspuns

