Fotocalipsa după Eiffel

Publicat pe Actualizat pe


( publicat inițial pe www.comicultural.blogspot.com /
public și aici, într-o formă ușor modificată,
deoarece voi continua epopeea pariziană )
Paris. Vară. Vacanță. 
Nimic despre Louvre, despre catedrala Notre Dame sau despre Versailles.
Nimic despre Folie Bergere, Moulin Rouge, Crazy Horse.
Nu voi vorbi acum nici despre trăsăturile catifelate ale franțuzoaicelor pursânge ( nu pe toate le cheamă Isabelle Adjani! . . . ). 
Și nimic despre invadatorii chinezi (cea mai obsedantă formă de viață turistică din Orașul Luminilor).
Doar un foto-reportaj de-a dreptul spectaculos, la care am fost martor fără voie. Avertizez asupra statutului meu de fotograf amator!
Ca orice turist ( care, dacă nu escaladează Turnul Eiffel, nu există! . . . ), am cutezat și eu spre înălțimile celeste. 

Și de-acolo, din vârful Eiffel-ului . . .
La început, doar nori, relativă ceață și o aparentă monotonie peisagistică . . . Dar nu intuiți deja răzvrătirea stratosferică? . . .
Peste nici 5 minute, am fotografiat emoționat: cerul fusese spart de un soare flămând de teluric . . .
Mi-am încordat Nikon-ul spre orizontul incendiat: cartierul ”La Défense”, semeț în structurile sale imuabile, părea nevolnic în fața ”stihiilor naturii” (mi-a rămas expresia asta din școala generală!) . . .
 
Nu era trucaj: spărtura din cer se lărgea minut cu minut . . .
À la guerre comme à la guerre . . . fie ce-o fi, măcar de-ar fi niște forme de viață prietenoase, dacă nu chiar inteligente . . . 
Simțeam nevoia contopirii cu apocalipsa, așa că am aplicat un zoom arbitrar . . .
Mă fascinează ideea de a trăi Apocalipsa. Dar sunt atât de egoist, încât aș vrea să mă apuce nonagenar, într-un scaun cu rotile, cu privirea împăienjenită de o satisfacție morbidă . . . 
Cartierul ”La Défense” își trăiește ultimele clipe(?). . . Parc-aș fi un mic (Franco???) Nero, extaziat în fața orașului incendiat . . . 
 
Din secundă în secundă, trebuie să apară și nava extraterestră. O să ne absoarbă ca o gaură neagră . . . chit că vine ca o explozie solară . . .
Aici e apogeul suspansului. Dar Judecata de Apoi nu vine azi. Poate doar Mintea de pe Urmă a românului . . .
 
 Dar Judecății de Apoi a Minții românului îi voi aduce o scurtă atingere în materialul următor.
2 gânduri despre „Fotocalipsa după Eiffel

    diamantina a spus:
    Iulie 5, 2014 la 8:33 pm

    Magnifice capturi,şi ai pe deasupra şi imensul ascendent în faţa altora de a privi Parisul din doamna-turn. Cum ar fi în faţa mea, să zicem.

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Iulie 7, 2014 la 9:50 am

      Și pozele-s moft, vorba lui Caragiale! Din păcate, nici aparat foto performant nu dețineam, așa că senzația e mult estompată..
      Înțeleg că nu ai fost încă pe Eiffel.

      Apreciază

Lasă un răspuns

