Eminescu antiveneric

Publicat pe Actualizat pe


Nu credeam să-nvăț a muri vreodată de râsu’-plânsu’, privind balamucul mediatic stârnit recent de o campanie anti-venerică, în care veneratul Eminescu este vehicul de imagine. Compania se numește Veneris , iar copywriterul lor a decis să publice mesajul de mai jos:
eminescu veneris
Compania face o trimitere nevoalată la legenda care acredita că poetul ar fi murit de sifilis. ”Și ce bine ar fi fost dacă ar fi avut și Eminescu la dispoziție un test, nu?”, ne întreabă subliminal vocea conștiinței sugestionate.
Asocierea lui Eminescu cu sifilisul este, însă, artificială. E deja general acceptat că Eminescu a fost greșit diagnosticat la vremea respectivă, iar cauzele morții lui gravitează între ”intoxicarea cu mercur”(efect al tratamentului eronat administrat) și ”surmenajul cerebral, oboseala precoce și intensă a facultăților sale intelectuale”.
Împărțitorii feisbuchiști de dreptate morală&națională au dat năvală și, pe drept cuvânt, au desființat asocierea lui Eminescu cu (cucufonie!. . .)  boala pe care n-a avut-o. Și chiar dac-ar fi avut-o . . . și chiar dacă mesajul publicitar ar fi fost pavat cu intenții bune, parodierea unui episod tragic din viața poetului nu ar fi trebuit să se producă. 
Anti-venericii au dres busuiocul după aceea:

eminescu veneris scuze publice

Scopul scuză mijloacele. Dar mijloacele n-ar trebui să aibă nevoie de scuze.
Nu m-ar mira să constat cândva o campanie de un umor voluntar declasat la produse de creștere a potenței.
Păi și Eminescu avea disfuncții erectile, că nu degeaba a scris el poezia retorică ”De ce nu-mi vii. . .”. Dar după ce s-a moșit cu niscai ierburi care astăzi stau la baza produsului nostru re-poluționar  ”Turbosex”, a scris memorabila versificație ”De câte ori, iubito?. . .”.  Și, ”după atâtea ori”, ”pururi tânăr, înfășurat în manta-și”, a scris memorabila ”Ce te legeni”, în care niciun critic n-a înțeles că nu despre codru era vorba. . .
Țară tristă, plină de idei!
Penibilă finalizare de articol, dar nu mai schimb nicio literă. Așa subiect, așa abordare.

 

8 gânduri despre „Eminescu antiveneric

    psi a spus:
    Iulie 26, 2014 la 4:51 pm

    uof…. 😦 mă nervez, daa? mă nervez.
    unde mai pui că, sinistru umor, spitalul de boli nervoase în urbea-mi se află pe strada… ghici? ei, bine, da: mihai eminescu.

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Iulie 26, 2014 la 6:59 pm

      Acu, să glumesc depravat: mai multă legătură are spitalul de boli nervoase cu Eminescu decât tărășenia de sus. Dar e de regretat și istoria ta.

      Apreciază

        psi a spus:
        Iulie 26, 2014 la 7:53 pm

        e de plâns chiar! cică poet naţional….

        Apreciază

    lotusull a spus:
    Iulie 26, 2014 la 9:29 pm

    Eu ma bucur ca, totusi, a aparut si o reactie oficiala:
    http://www.cultura.ro/articol/677

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Iulie 26, 2014 la 10:46 pm

      Am observat, dar eu m-am complăcut într-o luare de poziție ieftină, în ton cu subiectul.

      Apreciază

    dagatha a spus:
    August 31, 2014 la 1:28 pm

    Nu pot să cred!
    În fiecare an, și vreau să subliniez asta, mă pregătesc psihologic pentru răspunsul la întrebarea venită la pachet cu un zâmbet răutăcios pe buzele elevilor mei dacă Eminescu a murit de sifilis. De parcă, și dacă ar fi fost adevărat, este esențial pentru ce a reprezentat el pentru cultura noastră. Nu fac abuz de texte eminesciene, pentru că știu ce limite are…sensibilitatea liceenilor mei sportivi, dar cred că este important să facă, totuși, cunoștință măcar cu Poetul.
    Trist…

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      August 31, 2014 la 1:37 pm

      Se tabloidizează orice în zilele noastre. Dar ar fi bine să rămână tabloidizarea în afara programei școlare.
      Nu-ți dau eu lecții de pedagogie, știi tu cum să ții pasul cu stilul adolescenților de astăzi. Nu chiar ca-n ”Dead Poets Society”, dar pe undeva, prin preajmă.

      Apreciază

        dagatha a spus:
        August 31, 2014 la 1:45 pm

        Mă străduiesc… 😦 Uneori îmi iese, alteori…(încă) mai învăț…

        Apreciază

Lasă un răspuns

