Scriu mai prost decât aș vrea (și aș putea?!)

Publicat pe


Pe 15 august împlinesc un an de când am dat primul ”publish” pe celălalt blog, http://comicultural.blogspot.ro/. Nu, nu am de gând să destup vreo șampanie sau să comand jerbe de artificii. (Atunci ce dracu începi aici, mă hărțuiește vocea interioară, un bilanț???).

Se știe că m-am mutat pe acest blog deoarece blogspotul mi-a fost hackerit pe 2 iunie, apoi repus în drepturi, nu insist. Nu am ascuns că am intrat în blogosferă cu convingerea că  ”Scrisul sunt eu”. Cu intenția de a tulbura norii cu scrierile mele, sentiment care mi-a fost grav zdruncinat când am constatat cât de bine și de subtil-luxuriant se scrie azi, fie în proză, fie în versuri. Și cât de ieșit din formă eram, mă chinuiam cu orele, la volan, în pauzele de masă, în pauzele conjugale. . .

Să nu fiu incorect cu muzele mele, țucu-le-aș pe șest. Cred că am dat aproape tot ce-am putut la categoria ”comic”, mai ales în versuri. Recitesc ”infanteziile” mele născocite în cadrul ”Duzinei de cuvinte”. Și nu pot fi acuzat decât de devianță stilistic-versificatoare, dacă mă refer la ”Amintiri din precopilărie” (Foaie verde sanguin / Mă suii pe-un intestin / L-am ales pe cel subțire / Cum obrazu-mi e din fire etc.).

Firește, amicii și amicele online s-au abținut să-mi recomande consultații psihiatrice, iar când le-am servit și ”Autopsie – necrofile de poveste”, s-au resemnat cu privire la imuabilitatea depravatei mele gene: ”Enigmatic și cuminte / Cu picioarele-nainte / Fix la morga friguroasă / Mă dădui plecat de-acasă. . .” etc.

În fine, deși apolitic, n-am putut rezista unei alte teme Psi-lunatice, și le-am trântit pro-băsiștilor o versificație de să mă țină minte (Lacrimi de croco-edil): ”Ai condus vapoare prin întreaga lume. / După România lăcrimai cu spume. . . / Navigat de gânduri, lunecai pe Nil: / Comersant de lacrimi de la crocodili. . .” etc.

Ca să închei cu latura comică, am zis să nu scape nici pescarii de o încondeiere binemeritată – și așa s-a născut ”Pescarul (sc)amator” (Ce-ți doresc eu ție, dulce pescărie?!. . . / Balta mea de glorii, balta mea de dor! / Brațe undițoase, broaște-n stufărie, / La crăpceanu-ți mare mulinezi de zor! etc.).

……………………………………………………………………….

După titlu, postarea ar fi trebuit să fie despre cât de prost scriu. Și asta spune foarte multe despre mine.

(articol susceptibil de continuare în episodul următor, ca multe altele, pe care le-am lăsat suspendate, deocamdată).

10 gânduri despre „Scriu mai prost decât aș vrea (și aș putea?!)

    july a spus:
    August 8, 2014 la 11:17 am

    Scrisul chiar esti tu . La fel si comicul sau poereziile, mie imi plac ! Normalitatea deviantelor indiferent de stil, fie cu tine, la multi ani ! 😀

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      August 9, 2014 la 8:48 am

      July, de-aceea scriu online. Bloggingul nu e pentru mine doar o modalitate de identificare a celor cu care rezonez, ci și suportul electronic al trăirilor mele extreme. Merci!

      Apreciază

        july a spus:
        August 9, 2014 la 8:56 am

        Nuuu, sunt bucuroasa ca te-am descoperit si iti multumesc pentru zambete !

        Apreciază

    Renata Carageani a spus:
    August 8, 2014 la 4:56 pm

    Un an de blogosloveală?! Numai atât?! Îmi păreai un bătrân priceput la scrisul fără cerneală! 🙂
    Mulți înainte, domnule!
    Vezi asta? „O fetiță probează un giulgiu. Și o face cu atâta grație!. . ./Cineva m-a sunat să îmi spună ce să fac cu ultima respirație.”
    Eu zic că nu prea contează cât scriu alții „subtil-luxuriant” – (se calculează, oare, producția la hectar-pagină?!) -, câtă vreme tu scrii așa.
    Sunt onorată că mă aflu în blogrollul domniei tale! O să fac la fel, ca să nu mai râcâi pe net, să-ți citesc blogul din când în când.

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      August 9, 2014 la 8:49 am

      Ce trebuie să mai scriu eu după rândurile astea? ………………………………………………………………………….

      Apreciază

        Renata Carageani a spus:
        August 9, 2014 la 1:45 pm

        Chiar vrei să-ți spun?
        NIMIC.
        Ba nu! Spune-mi că am ales EXACT versurile care îți plăceau și ție, în propriul tău poem.

        Asta m-ar ajuta să mă apuc iar de scris. De scrisul meu.

        Apreciază

          ComiCultural a răspuns:
          August 9, 2014 la 5:47 pm

          Dacă aș analiza din partea femeiască a sufletului meu (riscantă nuanță!), ai dreptate.
          Dacă aș vira către partea mai grosier-bărbătească, cred că ”sugrumarea exorcistă a lumânării” este una dintre ideile care mi-au gâdilat creierul.
          Dar poezia asta are o retorică depășită de vremuri, deși sunt unele inserții care ar putea fi valorificate și în anul de dizgrație 2014.

          Apreciază

          ComiCultural a răspuns:
          August 9, 2014 la 5:49 pm

          Ohooo, dac-aș putea avea efecte de genul ăsta, să se (re)apuce talentații/tatele de scris, să pot inspira un fel de emulație… ar fi mai mult ca perfect!

          Apreciază

    Renata Carageani a spus:
    August 8, 2014 la 5:10 pm

    La mine în blogroll ești ”Scrisul sunt eu”

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      August 9, 2014 la 9:32 am

      Am scris 3 răspunsuri și le-am șters pe toate, nu găsesc replica potrivită. Diagnosticul se confirmă: inspirația nu e mereu cu mine 🙂 . Decât platitudini, mai bine schițez o tăcere reverențioasă…

      Apreciază

Lasă un răspuns

