Pustiu pe viu

Publicat pe Actualizat pe


 (text compus în cadrul rubricii

Duzina de cuvinte, de pe blogul PSI.

Din taina  gândului vă scriu.

Sunt grănicer într-un pustiu.

De-o parte, spiritul sălbatic.

De alta, sufletul văratic.

 

Nu vreau să-ncerc vreo alipire

Între concret și nălucire.

Nici nu prestez salubritate.

Sunt alchimist. De vise moarte.

 

Eu pendulez frecvent, din fire,

Între surpare și zidire.

Mă simt, în creierul ostil,

În echilibru. Instabil.

 

Cândva, gândeam ca un  naiv:

Când cerebral, când emotiv.

Azi, iată, m-am înțelepțit:

Gândesc cu sufletul ”vopsit”.

 

În vama ”sufletului-lipsă”,

Argumentez cu vreo eclipsă.

Când conștientul mi-e incert,

V-arăt un neuron inert.

 

Nici nu mai știu ce vămuiesc!

Mă plimb pe-un inorog drăcesc.

Sunt prizonier pe un hotar,

Pierdut în rit imaginar. . .

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

Din taina  gândului vă scriu.

(Și nu mai știu de-s mort sau viu).

Iar inorogul purtător

Mă va-ngropa ”vindecător”.

_____________________________________

Uitasem cum e să scrii o poezie cu 12 cuvinte impuse, cu respectarea prozodiei de rigoare.

Îmi pare bine că mi-am amintit, cu ocazia participării la Duzina de cuvinte din această săptămână.

Așadar, cuvintele impuse au fost: vindecător, sălbatic, alipire, incert, nălucire, văratic, salubritate, alchimist, inorog, naiv, vopsit, lipsă.

9 gânduri despre „Pustiu pe viu

    Claudia D. a spus:
    August 9, 2014 la 11:09 pm

    Frumos și ingenios scris! Alchimiștii de vise moarte ar trebui să încerce să le transforme în vise vii, cu aripi? 🙂

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      August 10, 2014 la 9:15 am

      Ar trebui să nu mai viseze cai verzi pe pereți! 🙂
      Dincolo de gluma simplistă, interpretarea ta e o posibilă soluție. Un început de soluție.

      Apreciază

    Adriana a spus:
    August 10, 2014 la 7:48 pm

    Indiferent ce-ai vrea să ”minţi”
    Cu ”doişpe” vorbe cam cuminţi,
    Eşti alchimist pătrunzător,
    De zâmbete câştigător!

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      August 11, 2014 la 12:13 pm

      Mi-au plecat versurile în vacanță, scriu pe fugă printre taskuri de serviciu, nu am habar la ce fel de minciuni te referi. Alchimia o prestez de plăcere, satira e încă în mine. Mulțam de versificare!….

      Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      August 11, 2014 la 12:31 pm

      Adică la ce fel de ”minciuni”, ghilimelele erau fundamentale :))

      Apreciază

        Adriana a spus:
        August 11, 2014 la 12:35 pm

        …normal că am imaginatie putină şi m-am legat de ”alchimist de vise moarte”. Am simplificat, dar nu am uitat de ghilimele. Se vede ca am stat prea mult in vacanta…şi tăceri. O zi faină!

        Apreciază

          ComiCultural a răspuns:
          August 11, 2014 la 12:43 pm

          Hei! Nici vorbă să fi atacat în vreun fel imaginația ta! Doar că, sucind pe toate fețele catrenul tău, m-am gândit că am inspirat și alte nuanțe decât cele pe care doream să le imprim. No offence, sper!

          Apreciază

            Adriana a spus:
            August 11, 2014 la 12:47 pm

            …nimic de rău nu e şi nu ar putea fi vreodată. Pentru mine eşti acel ”altfel” pe care-l regăsesc şi mai surprinzător de fiecare dată când revin la citit.

            Apreciază

              ComiCultural a răspuns:
              August 11, 2014 la 7:20 pm

              M-ai liniștit. Și m-ai îngrozit. Căci ”altfel”-ul e o categorie incredibil de rar întâlnită. Eu găsesc din ce în ce mai mulți ”altfeli” pe net. Iar apariția prea multor ”altfeli” poate avea efectul relației dintre excepție și regulă: prea multe excepții formează o nouă regulă.

              Apreciază

Lasă un răspuns

