Diacritica lui Isus

Publicat pe Actualizat pe


Au existat numeroase dispute pe net – dacă să scriem sau nu cu diacritice pe blog. Cred că se vede de ce parte a baricadei eram.

Am participat și eu la dezbateri, uneori serios și argumentat până-n măduva ideilor, alteori satiric până la absurd, frizând chiar nimicnicia spirituală într-o mai veche postare pe Vechiul ComiCultural

Vin cu un mic adaos, pentru că nu mi-am putut înfrâna un zâmbet iconoclast de înger aprioric decăzut din cerul gurii lumii creștine.

Scriam zilele trecute un articol (care o apărea anul ăsta pe-aici, pe undeva) și m-am gândit să ilustrez cu o pictură de-a lui Giotto:

 

Giotto Scrovegni - Isus in fata lui Caiafa

 

Denumirea picturii, tradusă pe românește, ar fi ”Isus în fața lui Caiafa”. 

Și-acum: închipuiți-vă ce furtună aș fi iscat prin curtea Prea-Luminaților Prelați de factură orto-catolică, dac-aș fi omis diacritica lui ”ț”. Bașca tematica total nepotrivită cu pictura lui Giotto.

(Acest articol e dintr-o serie lungă de subiecte de pe acest blog, care au un conținut derizoriu. Dar măcar au poze. Care fac cât o mie de diacritice.)

 

18 gânduri despre „Diacritica lui Isus

    july a spus:
    Octombrie 7, 2014 la 7:46 pm

    Zic ca doar mintile perverse ar fi interpretat astfel . 😀

    Apreciază

      Andreotti a spus:
      Octombrie 7, 2014 la 8:04 pm

      O să te surprindă, July, nu doar mințile perverse…

      Apreciază

        july a spus:
        Octombrie 7, 2014 la 8:12 pm

        Bineinteles ca pot adauga habotnicii sau cei care cauta greselile altora pentru distragerea atentiei de la cele proprii . 😀
        Ce faci ? La mine ploua cu apa sarata de la vantul puternic ! :)))

        Apreciază

          Andreotti a spus:
          Octombrie 7, 2014 la 8:21 pm

          Și proștii, July, și proștii :))

          Sunt atât de ocupată la birou încât nici nu știu dacă mai plouă afară sau nu, că nu am mai scos capul de-aici de azi dimineață 🙂

          Apreciază

            july a spus:
            Octombrie 7, 2014 la 8:46 pm

            Ploua, zic eu ! :)))

            Apreciază

              Andreotti a spus:
              Octombrie 7, 2014 la 8:56 pm

              July, te cred pe cuvânt, nici nu îndrăznesc să verific :))

              Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Octombrie 9, 2014 la 10:02 am

      Cel mai probabil, postarea asta nu avea ce căuta pe blogul meu. Dar blogul meu nu e o compilație de articole bine filtrate, ca să pice bine în ochii publicului de pretutindeni. Pe blog sunt eu, cu toate ale mele. inclusiv cu latura perversă. pe care nici n-o neg, nici n-o ascund. Și nu e perversitate ce am scris mai sus. de fapt, am explicat deja la finalul articolului că îmi asum ridicolul inerent.
      Dar hai să facem un exercițiu de imaginație. Ia un preot înalt, tânăr, frumos, cu voce de Caruso (sau măcar de Marcel Pavel…) și pune-l să predice într-o mare de femei categoria 25-45 ani. Te las să îți imaginezi câte dintre ele îl vor face părtaș la fanteziile lor erotice, poate chiar în timpul slujbei. Bineînțeles, niciuna nu va recunoaște, dac-o întrebi public, că s-a gândit inclusiv la conformația penisului său, DAR REPET, cu condiția să fie un bărbat irezistibil.
      Firește, tot ce am scris mai sus e rodul unei minți bolnave. Dar sincere, am impresia.

      Apreciază

        july a spus:
        Octombrie 9, 2014 la 1:06 pm

        Credeam ca se subintelege ca cel ce a pune in discutie o idee, cum a fost cea din articol, nu intra in categoria celor perversi, habotnici …. tocmai pentru ca ai sesizat patternul .

        Apreciază

          ComiCultural a răspuns:
          Octombrie 9, 2014 la 3:45 pm

          Nu știu cum fac deseori de se înțelege că aș fi ostil. Am înțeles perfect ce ai vrut să zici. Mai degrabă m-am simțit cu musca pe căciulă :).

          Apreciat de 1 persoană

            ComiCultural a răspuns:
            Octombrie 9, 2014 la 4:35 pm

            Incredibil: cred că sunt spionat, iar trebuie să schimb parola blogului. Am un like, chipurile de la mine, pe commentul meu anterior… și pot jura că n-am nicio vină! Să-mi dau singur like-uri, asta ar fi de-a dreptul patologic… Și nici nu știu cum să debifez like-ul ăsta penibil!
            Asta a fost o scuză publică, aproape la fel de penibilă ca și postarea.

            Apreciază

            july a spus:
            Octombrie 9, 2014 la 5:13 pm

            Vina mea ca nu observ detalii cum ar fi mustele si caciulile, culorile sau sensuri ascunse . 😛
            Daca vad un popa frumusel cu voce de tenor il intreb . Pana acum am avut doar oferte sa-mi spun eu gandurile perverse si n-am cedat ca mi-a fost mila, dar la interogatoriu voi fi fara mila . 😀

            Apreciază

    Andreotti a spus:
    Octombrie 7, 2014 la 8:09 pm

    Ieri citeam un articol despre pictorii flamanzi, în special despre Jan van Eyck și tablourile lui. La subsolul articolului, erau câteva comentarii, printre care unul halucinant de comic dar foarte serios în același timp…unul întreba de ce toți pictorii erau flămânzi. Vezi bine, omul a compensat cum a știut lipsa diacriticelor.. flamand/flămând, flamanzi/flămânzi și pănă la final a rămas cu impresia că tablourile acelea minunate au fost create de-un pictor mort de foame…

    Sunt pro diacritice, chiar și într-un banal SMS le folosesc.

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Octombrie 9, 2014 la 8:38 pm

      Eu n-am diacritice pe involuata mea Nokie, așa că mă descarc pe blog :).
      Ei, iată, un gen pe care și eu îl vânez: comicul serios. E al naibii de greu să însăilezi spirite de glumă pe schelete de subiecte serioase. Să reușești un text spumos de comic, reușind și o disecție profundă a subiectului – hmmm, ăsta e privilegiul marilor spirite, iar Caragiale e primul nume care îmi vine în minte.

      Apreciază

    Renata Carageani a spus:
    Octombrie 14, 2014 la 5:02 pm

    Nu! Postul ăsta e o bijuterie de concizie și umor. Mare pierdere, să nu fi fost aici.
    Eu am mai multe exemple stupid de banale care militează pentru diacritice. De pildă:
    ”Unde e mâța?” ajunge ”Unde emă-ta?”, de fapt: ”Unde e măta?”, iar tu apari ca agramat și nepoliticos sau incoerent, pentru varianta cea mai nefericită – ”Unde e mata?”

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Octombrie 14, 2014 la 5:54 pm

      🙂 … Merci, Renata, deși știu că am întins coarda bunului simț. Dar obosesc uneori să scriu prea serios, să sondez profunzimi acolo unde ar trebui să fiu ceva mai relaxat.
      Păi, să milităm pentru diacritice, folosindu-le în continuare!…

      Apreciază

    dagatha a spus:
    Decembrie 7, 2014 la 8:04 pm

    Am participat și eu la discuții de acest gen…Nu știu dacă inutile, dar unii nu par să înțeleagă diferența dintre „cu” și „fără”…

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Decembrie 8, 2014 la 10:40 am

      probabil sunt vizionari care ȘTIU că peste vreo mie de ani românii vor vorbi fără diacritice. Mi sa sparie limbaritza chind me gandesc 🙂

      Apreciat de 1 persoană

        dagatha a spus:
        Decembrie 8, 2014 la 2:38 pm

        Vai, nu!!!
        În postarea mea despre subiect ziceam că e ca şi cum ai umbla pe stradă dezbrăcat…Adică..exişti…lumea te vede, poate unii te înțeleg, dar e al naibii de…inestetic! Ca să nu spun mai rău…

        Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

