spune-mi

Publicat pe


spune-mi,
în ce limbă s-a rostit prima oară ”te iubesc” ?
și cum suna,
spune-mi, cum suna,
nu-i așa că e deja o limbă moartă?!. . .
39 de gânduri despre „spune-mi

    july a spus:
    Noiembrie 25, 2014 la 11:55 pm

    Persoana care si-a folosit limba sa articuleze prima data ,, Te iubesc” a devenit nemuritoare . 😛

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Noiembrie 25, 2014 la 11:57 pm

      commentul tău se încadrează f. bine în paradoxul intenției mele versificate ”în alb” 🙂

      Apreciază

        july a spus:
        Noiembrie 25, 2014 la 11:58 pm

        certificare in alb mi-ai dat :)))

        Apreciază

          ComiCultural a răspuns:
          Noiembrie 26, 2014 la 12:00 am

          erată – în ”paradoxul aparent” , doream să scriu… dar ”în alb”-ul nu-l schimb 🙂

          Apreciază

    july a spus:
    Noiembrie 26, 2014 la 12:04 am

    Nu te zgarci tocmai acum ! :))))

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Noiembrie 26, 2014 la 5:56 pm

      am scris ”în alb”, deci completează tu, ”fără număr” … 🙂

      Apreciază

        july a spus:
        Noiembrie 26, 2014 la 7:59 pm

        Chiar si in alb, are nevoie de un numar la intrare, asaaa, pentru controlul inregistrarilor :)))

        Apreciază

    Renata Carageani a spus:
    Noiembrie 26, 2014 la 12:15 am

    Din păcate, la o asemenea sclipire de poezie nu pot decât un like. Fiindcă nu mă pricep, citesc poezia cu sistemul neurovegetativ, ăla care e răspunzător de creșterea pulsului.

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Noiembrie 26, 2014 la 6:02 pm

      ”Nepriceperea” ta de scriitoare recunoscută și publicată e onoarea mea de scrib nepublicabil. Mai multe nu știu să zic, pe moment …

      Apreciază

    psi a spus:
    Noiembrie 26, 2014 la 10:17 am

    măăi miai, iar ai închis tu cercul? io ce mai spun? 🙂

    Apreciază

      kenzaurbo a spus:
      Noiembrie 26, 2014 la 3:37 pm

      mâţ, cum sa nu ai tu ce (mai) spui? 🙂 chiar si asa, cerc inchis, da-i metafore si ridica-l din plan, fa o spirala ascendenta din el spre nesfarsitul… literaturii macar. 🙂

      Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Noiembrie 26, 2014 la 6:07 pm

      Psi, conștient fiind că Simplitatea e sora geamănă a renegabilului Simplism, am decis să risc cu miniatura asta de gând răsucit prin inimă. Coneseorii știu la ce mă refer 🙂 …

      Apreciat de 1 persoană

    kenzaurbo a spus:
    Noiembrie 26, 2014 la 3:39 pm

    Cultural, poezia’ mi pare incompleta, desi are o evidenta tenta de ‘ extremely’ fiind concisa,pastilata aproape, mie mi s einvarte in cap ca un sofism. da’, na, io s un huligan intors din rai. 😀

    Apreciază

      psi a spus:
      Noiembrie 26, 2014 la 5:17 pm

      nemulțumit mai ești japonezule! parcă nu de la voi vine haiku? 😛

      Apreciază

        kenzaurbo a spus:
        Noiembrie 27, 2014 la 12:49 am

        parca… de la mine vine rock u’ 😀
        cum iubesc rockerii, mâţ, stii? spune-mi…

        Apreciază

          ComiCultural a răspuns:
          Noiembrie 27, 2014 la 8:47 am

          Atunci, na una de la un rocker fără plete. Probabil știi, solistul a murit în 2010, în accident de motocicletă. Aș fi pus varianta cu „featuring Monserat Caballe”, dar parcă e din alt film soprana, las originalul:

          Apreciat de 1 persoană

            kenzaurbo a spus:
            Noiembrie 27, 2014 la 3:53 pm

            …hey, tu esti Cultural! cum sa pui urechea la pletosii astia? 🙂 tre’sa recunosc ca nu ma asteptam, desi si danezu’ a avut unele scapari, cazut sub fascinatia lui Ramm. :))

            Apreciază

              ComiCultural a răspuns:
              Noiembrie 27, 2014 la 4:58 pm
              1. Nu contează cât de scurt am părul / Important e cât mă rockăresc. După cum se poate observa, pe blog scriu cam despre orice. Nu că m-aș pricepe, ci pentru că vreau să mă pricep… îmi plac atât de multe, încât o să-mi mai comand vreo 10 vieți ca să cuprind satisfăcător tot ce aș vrea să asimilez. CONCLUSION: nimic din ce e supraomenesc nu mi-e străin. Deci nici rockul 🙂
              2. Mi-ai amintit că am scris despre povestea din jurul operei ”Tristan și Isolda” pe celălalt blog – http://comicultural.blogspot.ro/2014/04/muzica.html .

              Apreciază

                kenzaurbo a spus:
                Noiembrie 27, 2014 la 8:00 pm

                si acolo tot cu Cioran incepi… mi a placut, insa, ca ai accentuat ‘deposedarea’ textului tau de fatalism, ca interpretare a coincidentelor. muzicii clasice i am inchis usa demult; o mai intredeschid uneori, dar imi da aceeasi senzatie psihedelica si asemeni unui primitiv imi pierd controlul emotiilor mele- este ceea ce detest cel mai mult.
                pe mine fatalismul regizat, in imagini sau cuvinte scrise, ma ‘corupe’- parca nimic nu convinge ca o drama; altfel, chiar si iubirea, poate cea mai intensa emotie a omului, clacheaza jalnic – intr un happy sfarsit- in ceva comod, caldut, chiar practic.
                si ca sa fie si la final :
                „Daca esentele pe care oamenii le stimeaza atat de mult, fara sa le iubeasca, n-au putut salva nimic, atunci nu ne mai ramane decat curajul amagirilor. Sa ramanem adica aici pe pamant, sa ne compromitem si sa ne lichidam ca amagiri intre amagiri.

                Apreciază

                  ComiCultural a răspuns:
                  Noiembrie 28, 2014 la 12:11 pm

                  First, Cioran e fascinant sau detestabil, cale de mijloc nu există la el.
                  E fascinant, dacă te lași pradă romanticului întârziat din el, cu tot cinismul aferent.
                  E detestabil ( dar nu mai puțin admirabil ), dacă vrei să ieși din nihilism-negativismul lui, dacă vrei să trăiești nu doar voluptatea morții antume, ci vrei să valorifici ”amăgirile” cotidiene într-o cheie ceva mai optimistă. Eu, de exemplu, consider că renasc cu fiecare nouă acumulare. Cu fiecare idee la care nu mă gândisem niciodată, parcă resimt nevoia de a respira mai adânc decât îmi permite sistemul respirator.
                  Second, eu cred că muzicii clasice îi datorează mult inclusiv rockul. Ce-ar fi fost, de exemplu, ”goticii” (care și ție-ți plac) Nightwish, Within Temptation sau Evanescence fără predecesorii lor clasici?…
                  Iote, eu contrabalansez rockăreala de pe lista asta de commenturi cu una dintre partiturile de rezistență ale lui Wagner. Dac-ar fi să zbor vreodată prin forțe proprii, mi-aș pune bucata asta la căsti, over and over:

                  Apreciază

          psi a spus:
          Noiembrie 27, 2014 la 10:33 am

          hard sau heavy? 🙂

          Apreciază

            kenzaurbo a spus:
            Noiembrie 27, 2014 la 3:57 pm

            sau alternativ. 🙂 io nu i cred pe rockeri, cei care produc muzica; cei care asculta rock sunt visatori crezandu se rebeli.

            Apreciază

              psi a spus:
              Noiembrie 27, 2014 la 4:42 pm

              🙂 sau prog. sau simfonic.
              chiar rebeli? mie îmi plac baladele rock. de obicei îmi alimentez cu ele pofta de scris.

              Apreciază

                kenzaurbo a spus:
                Noiembrie 27, 2014 la 4:58 pm

                sau! 🙂 alternativul era doar un ‘ori’ intre hard si heavy. cre’ca sunt mai multe clasificari. mie mi place si gothic ul mult. 🙂
                pt. mine e… un mod de viata :)) am tot timpul castile in urechi. asta ca sa’ntelegi suportul… rationamentelor mele. =))

                Apreciază

                  psi a spus:
                  Noiembrie 27, 2014 la 5:31 pm

                  şi eu port căştle pe urechi majoritatea timpului şi da, ştiu, am intuit că eşti fan gothic. 🙂

                  Apreciază

                    kenzaurbo a spus:
                    Noiembrie 27, 2014 la 8:05 pm

                    mâț, tre’sa rationalizam castile! musai! altfel ne paste hipoacuzia. 🙂

                    Apreciază

                      psi a spus:
                      Noiembrie 27, 2014 la 11:36 pm

                      ohooo…. cam târziu să… cred eu, cam târziu. 😛

                      Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Noiembrie 26, 2014 la 6:42 pm

      Kenza, e doar o versificație interogativă. Cică există o categorie de poezii care doar lansează întrebări cu răspuns conținut, dar nerevelat.
      Poți ”divulga” sofismul, nu mă deranjează, e posibil să explic ce am vrut să scriu, deși e ”extremely” contraindicat. Dar aș face-o doar dacă interlocutorul este brilliantly ontopic, otherwise mă înconjor definitiv de mister și tac în limba moartă despre care am scris în poezea 🙂

      Apreciază

        kenzaurbo a spus:
        Noiembrie 27, 2014 la 12:53 am

        daca zici ca i un gand rasucit prin inima, nu mai e nevoie de rime, Cultural. other wise poate fi on top, chiar stralucind ca un briliant, da’ poerezia ta si a revelat continutul.

        Apreciază

    Irina a spus:
    Noiembrie 26, 2014 la 8:29 pm

    Sigur nu e moartă, e doar o limbă uitată, folosită doar când se nasc cele mai sincere şoapte, ca un cod unic recognoscibil doar de cei doi… Sau aşa ar trebui.
    E doar o părere.
    Se poate naşte uşor o poveste plecând de la nedumerirea ta rimată.

    Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Noiembrie 26, 2014 la 9:47 pm

      Non omnis moriar (nu voi muri cu totul) zisese Horațiu înaintea erei noastre… Și uite cum putea figura ca motto acest latinism celebru, acum îmi dau seama…
      Expresia ”te iubesc” n-avea cum să moară, a fost transmisă/tradusă pe cale orală, din limbă în limbă 🙂 God, cum a sunat asta? …
      De fapt, s-a născut independent, în fiecare limbă a pământului. E un sentiment universal, scriu deja truisme … Ar fi fost culmea să fie nevoie de colonizatorii hispanici ca să-i învețe pe incași să zică ”Te amo” 🙂 . Până la urmă, tot la ”Te amo” au ajuns majoritatea sud-americanilor de astăzi, dar sentimentul în sine era deja în natura umană a aborigenilor …

      Apreciat de 1 persoană

        Irina a spus:
        Noiembrie 26, 2014 la 9:59 pm

        A sunat a expresie neinterpretabilă! 🙂
        „Te iubesc” şi sentimentul în sine au o limbă universală, un soi de esperanto al celui mai fragil şi nepalpabil loc din fiinţa umană: sufletul.
        Şi cum în urmă cu foarte-foarte mulţi ani am studiat niţeluş limba esperanto, o să las şi traducerea expresiei universale a iubirii ca final de comentariu:
        „Mi amas vin.”

        Apreciat de 2 persoane

          ComiCultural a răspuns:
          Noiembrie 26, 2014 la 10:02 pm

          In vino trinitas! 🙂 – probabil, tot o expresie cu șanse de universalitate 🙂

          Apreciază

    adelinailiescu a spus:
    Noiembrie 27, 2014 la 6:51 pm

    Eu nu cred ca e o limba moarte, e doar una modificata genetic. Adica despicata la varf, suieratoare si plina de venin.Intai declaram iubirea, apoi sugrumam prada si lacrimam.

    Apreciat de 1 persoană

      kenzaurbo a spus:
      Noiembrie 27, 2014 la 8:17 pm

      :)) Adelina e valabil in… ambele sensuri? si pentru femei, cand ele declara? 😀

      Apreciază

        kenzaurbo a spus:
        Noiembrie 27, 2014 la 8:19 pm

        e si o virgula, nu stiu daca musai , ca doara vocati(v)a incisiv umoristica a ta, Adelina, e un continuum delicios. 🙂

        Apreciază

      ComiCultural a răspuns:
      Noiembrie 27, 2014 la 9:06 pm

      Oho, iubire cu năbădăi! Transpare vocația de tragediană din mata!… Păi veninul nu-l vedeam chiar ingredient în rețeta iubirii adevărate. Hai, cu sugrumarea aș fi de acord, în sensul înăbușirii ființei iubite cu adorația din dotarea sufletească. Iar lăcrimarea ce devansează căderea cortinei, ce final emouvant! 🙂
      Vorba aia – ”orice iubire pe limba ei piere” … și dacă zici că-i pe bază de limbi despicate, eu m-aș oferi responsabil cu înspicarea, parol! 🙂

      Apreciază

Lasă un răspuns

